بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

بهشت ارغوان | حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

ختم صلوات

ختم صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی

این سؤال را که چرا قبر فاطمه سلام اللَّه علیها مخفی است؟ از چه کسی باید پرسید؟ چرا هیچکدام از امامان معصوم علیهم السلام قبر مادرشان زهرا سلام اللَّه علیها را نشان نداده اند؟ آیا دختر پیامبر اسلام صلّی اللَّه علیه و آله در میان یهود و نصاری و یا صائبین و مجوس و یا مشرکین فوت کرد که علی علیه السلام و یاران باوفایش به جهت ترس از آنها، زهرا سلام اللَّه علیها را شبانه به خاک سپردند؟ و آیا آن بانوی بزرگ در میان آنها می زیست که وصیت کرد مرا مخفیانه دفن کرد؟ یا فاطمه سلام اللَّه علیها در اجتماع اسلامی و در میان یاران پدر عظیم الشأنش غریبانه به هنگام شب دفن شد و قبرش برای همیشه مخفی ماند؟

و آیا ائمه علیهم السلام که فرزندان فاطمه سلام اللَّه علیها و رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله هستند در جامعه کفر و شرک و در میان مخالفین اسلام می زیستند که مصلحت دیدند قبر مادر مظلومه آنها همچنان پنهان باشد؟

این شرم و ننگ و عار برای کدام ملت به ثبت رسیده که جگرگوشه و روح و قلب و پاره تن قطب عالم امکان و سفیر الهی حضرت محمد صلّی اللَّه علیه و آله را آزردند، او را از حقش محروم ساختند و موجب شدند تا قبر او مخفی بماند؟

آری، آنان که فاطمه سلام اللَّه علیها را اذیت کردند، او را رنجاندند و باعث شدند قبر مبارکش مخفی بماند، نه گبر بودند، نه یهودی، نه نصرانی، نه مجوس و نه صائبه، بلکه افرادی بودند که خود را نزدیکترین اشخاص به رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله می دانستند، دو نفر آنها پدر زن پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله بودند که در جایگاه و زین خلافت نشستند. دیگر افراد، مهاجر و انصار بودند که در تمام جنگها، پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله را یاری کرده بودند.

فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها در میان مسلمانان غریبانه زندگی کرد و با تنی ضربت خورده به شهادت رسید و در شب تاریک دور از چشم مسلمانان دفن شد و قبر مقدسش مخفی ماند و امامان معصوم علیهم السلام که در جامعه اسلامی می زیستند و روی مصالحی قبر مادرشان را نشان ندادند و این ننگ و عار برای ملتی به ثبت رسید که خود را پیرو پدر بزرگوار آن دخت عظیم الشأن معرفی کردند.

قبر زهرا سلام اللَّه علیها مخفی ماند تا پیام مظلومیت او را به نسل آینده اسلام برساند و معرف کسانی باشد که خود را مسلمان و یار پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله و خلیفه او می خواندند، و معرف آنانی باشد که فریاد او را شنیدند اما جوابش را ندادند.

زهرا سلام اللَّه علیها وصیت فرمود تا شبانه دفن شود و قبرش مخفی بماند تا بیانگر این باشد که او از کسانی که او را آزردند و حقش را گرفتند و آنانی که در آینده، مؤید این جریان هستند راضی و خشنود نیست، کسی که فاطمه سلام اللَّه علیها از او خشنود نباشد مورد غضب رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله خواهد بود. و شخص مغضوب رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله مغضوب خدای متعال است. و چنین شخصی در قیامت مورد شفاعت پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله قرار نخواهد گرفت.

آری، قبر زهرا سلام اللَّه علیها مخفی ماند تا بیانگر این باشد که هنوز اسلام غریب است و هنوز خاندان پیامبر صلی اللَّه علیه و آله مظلومند، و هنوز این دخت گرامی پیامبر صلی اللَّه علیه و آله پیروان به حق اسلام را به دفاع از ولایت می خواند.

ای جهان اسلام! خود را ملامت و سرزنش کن که صاحب این شریعت بعد از خود یک دختر گذارد و تو با او مدارا نکردی، قلبش را آزردی و او را به شهادت رساندی و از نماز خواندن بر او و زیارت قبر شریفش محروم شدی و هنوز از شناخت قبر مبارکش محرومی. آری، چه بجا بود که در صبح آن شبی که فاطمه سلام اللَّه علیها دفن شد، مردم یکدیگر را سرزنش می کردند. «و قالوا: انّ نبینا صلی اللَّه علیه و آله خلّف بنتا و لم نحضر وفاتها والصلاة علیها و دفنها و لا نعرف قبرها فنزورها» (9) ؛ و گفتند: به راستی پیامبر ما صلّی اللَّه علیه و آله یک دختر بعد از خود بجا گذاشت و ما در هنگام وفاتش و نماز خواندن بر او و دفنش حاضر نبودیم و قبرش را نمی شناسیم تا زیارت کنیم.

 


(9) بحارالانوار، ج 43، ص 212.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

خـــانه | درباره مــــا | سرآغاز | لـــوگوهای ما | تمـــاس با من

خواهشمندیم در صورت داشتن وب سایت یا وبلاگ به وب سایت "بهشت ارغوان" قربة الی الله لینک دهید.

کپی کردن از مطالب بهشت ارغوان آزاد است. ان شاء الله لبخند حضرت زهرا نصیب همگیمون

مـــــــــــادر خیلی دوستت دارم