نامهای از حضرت امام به خانم فاطمه طباطبایی
ربنا آتنا فی الدنیا حسنة و فی الاخرة حسنة و قنا عذاب النار
دختر عزیزم فاطی دیگر از ویژگیهای تو آن است که یک مطلب را آنقدر تعقیب میکنی و اصرار در اجراء آن داری که هیچ عذری پذیرفته نیست و از یک پیر درمانده تهیدست از معارف و معالم الهی آنرا میخواهی که یک عارف بلند پایه و یک فیلسوف پرمایه از نزدیک شدن به آن عاجز است.
در باره شخصیتی که هزار بعد الهی دارد که معرفت به هر بعد آن از حیطه قلم و زبان خارج است چه میتوان گفت و چه میتوان فهمید. شخصیت زهرای مرضیه و صدیقه طاهره (ع) را کسی نشناسد جز آنانکه دارای ابعاد الهی تا آخرین نقطه آن باشند و آن نیست جز پیامبران اولیالعزم و خُلّص اولیاء همچون معصومین علیهم صلواتاللّه. او از مرتبه غیب احدیت ظاهر و تا آخرین نقطه شهود جلوهگر و از ادنی مرتبه شهود تا مرتبه اعلاء غیب مُتیّم دائره است چون خُلّص اولیاء علیهم سلاماللّه و هر عارف یا فیلسوف یا عالم که دعوی معرفت مقام مقدس او کند در خطا و اشتباه بسر میبرد.
چگونه میتوان از مقام آن بزرگوار پرده برداشت که پیامبر اسلام در زمان حیاتش با او معامله یک کامل مطلق میکرد و پس از رحلت شریفش به حسب روایات معصومین چون روایت کافی از حضرت ابیعبداللّه صادق علیه صلواتاللّه که فرمود فاطمه (ع) بعد از رسول خدا صلیاللّه علیه و آله و سلم هفتاد و پنج روز زنده بود و سخت در فراق پدر محزون بود و پیاپی جبرئیل نزد آن حضرت میآمد و در عزای پدر بزرگوار او تسلیت نیکو میداد و نفس مبارکش را با طَیَّبَاللّهُ نفْسَک شاد میکرد و از پدر بزرگوارش و مکانت او خبر میداد و خبر میداد از آنچه بذریه او خواهد گذشت بعد از او و همواره علی علیهالسلام آن مطالب را مینوشت در این هفتاد و پنج روز ملک وحی که بر انبیاء عظام نازل شده وحی خدا را میآورند بر آن یادگار اعظم انبیاء وحی میآورد و کاتب وحی حضرت امیرالمؤمنین بود و شاید آنچه بر ذریه مبارکه او در طول تاریخ الی یومالقیمه از جانب ستمگران و جباران و غاصبان حقوق بشر وارد شده و خواهد شد در آن صحیفه شریفه که دست بدست ائمه اطهار علیهمالسلام دور زده و اکنون نزد حضرت بقیهاللّه اعظم ارواحنا فداه میباشد و مورد استفاده از اسرار آن قرار گرفتهاند باشد و گوئی در آن علم به آنچه تحقق دارد هست چنانچه در روایات است و البته آنچه بر ذریه او میگذرد شعبهایست از آن در مصحف فاطمه اگر مراد از ذریه اولاد او الی یومالقیمه باشد و اگر مقصود همه شیعیان علی بنابیطالب و ائمه معصومین باشد که در روایات میتوان استفاده کرد آنچه بر شیعیان از ستمگران عالم گذشته و خواهد گذشت در آن هست و قضایای امروز ما در آن صحیفه شریفه است که نزد حضرت بقیهاللّه روحی فداه است و نکته جالب آنکه آنچه برای صحیفه است که به املاء جبرائیل و کتابت حضرت ولیاللّه مطلق امیرالمومنین علی بنابیطالب برای هیچ یک از کتب آسمانی جز قرآن کریم نیست که کاتب وحی علی علیهالسلام باشد و این افتخاری است برای شیعیان آن بزرگوار بویژه ذریه مبارکه او چون فاطی عزیز و بستگان او.
تو میگویی من از این بانو صحبت کنم و من و قلم. من و قلم و زبان بشر چگونه صحبت کند از بانویی که جبرئیل را به حسب نظری همچون پدرش صلیاللّه علیه و آله و سلم به قدرت مافوق ملکوت از غیب عالم ملکوت متنزّل میکند به عالم ملک و آنچه در غیب است در شهادت ظاهر میکند. پس بگذار از این وادی هولناک بگذرم و بگویم همین فاطمه علیها سلاماللّه که در مراحل الهی غیبی چنین است در عالم شهادت ظاهر و چون پدرش و شوهرش در صورت یک بشر ظاهر و در جمیع امور عالم ملک چون تعلیم و تعلم و بسط فرهنگ اسلامی و معارضه باطاغوتیان و جدیت برای حکومت عدل و احقاق حقوق بشریت و ابطال دعوتهای شیطانی کوشش بسزا نمود و هم او علیها سلاماللّه بود که بعد از پدرش که میخواست کجرویهای منحرفین خط ابطال بر زحمات جانفرسا رسول صلیاللّه علیه و آله و سلم بکشد برای روشن نمودن اذهان عامه آن خطبه کوبنده را در مسجد رسولاللّه صلیاللّه علیه و آله پیش عموم حاضران در مسجد انشاء کرد و حقایق را روشن نمود و با احتجاج بر خلفاء از حکومت حق اسلامی که بنص پیامبر اسلام صلیاللّه علیه و آله و سلم و آیات کریمه الهی از مختصات حضرت علی بنابیطالب صلواتاللّه علیه بود دفاع فرمود و خط بطلان بر توطئههای شیطانی کشید. و هم او بود که بحسب تاریخ در بعض میدانهای جنگ حاضر میشد و چون جراحی معنوی بر دلهای مجاهدین مرهم میگذاشت و گاهی خود متکفل جراحی میشد و آن طور نبود که در خانه بنشیند و مشغول دعا و نماز شود و از مصالح مسلمانان چشم بپوشد و چه بسیار زنهای متعهدی که در صدر اسلام در میدانها حاضر و خدمت میکردند چنانچه امروز بحمداللّه تعالی خدمت بانوان در جمهوری اسلامی بر همه واضح است و برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی قشر عظیمی از آنان تعلیم نظامی با حفظ و مراعات جهات شرعیه میبینند و برای این واجب شرعی و عقلی خود را مهیا میکنند. بگذار تا یاوهگویان و حسودان و شیطان صفتان هر چه میخواهند بگویند و این نکته را بگویم که اگر حکومتی غیراسلامی یا ضداسلامی باشد چنانچه در عصر جهنمی ستمشاهی بود ما شرکت هر کس را در آن حکومت حرام میدانیم بلکه مساجدی را که برای محو اسلام و توطئه اسلام بر ضداسلام است از محرمات میدانیم و اکنون قرآنهایی که رژیم فاسد سعودی برای محو قرآن و اسلام طبع و نشر میکند از اعظم محرمات میشماریم و خداوند تعالی همه از شرور شیاطین و متقدسین که با اسم اسلام دانسته یا ندانسته و از روی جهالت بجمهوری اسلامی و حقا باسلام ضربه وارد میکنند حفظ فرماید.
والسلام علیک.
و اینهم شعر یا معر تحمیلی
فاطی از فاطمه خواهد سخنی
بین چه میخواهد از مثل منی
آنکه جبریل پیامآور اوست
عارف منزلتش داور اوست
کی است در جمع رسل جز احمد
کاتب وحی وی از سوی احد
دخترم دست بدار از دل من
عشق من جوی در آب و گل من
صحیفه نور، ج20، ص 4-5